Search
Tuesday 18 October 2016
  • :
  • :
Επικαιρότητα

Το ήμισυ του εμπορίου της ΕΕ διακινείται μέσω θαλάσσης

Containers
Πιο πολυσύχναστα λιμάνια διακίνησης εμπορευμάτων του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat οι θαλάσσιες μεταφορές κατέχουν ξεχωριστό ρόλο στο διεθνές εμπόριο αγαθών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Το 2015, η αξία εμπορευμάτων της ΕΕ που μεταφέρονται δια θαλάσσης σε τρίτες χώρες (χώρες εκτός ΕΕ) υπολογίστηκε σε σχεδόν € 1,777 δις., αντιπροσωπεύοντας περίπου το 51% του εμπορίου της ΕΕ. Πιο αναλυτικά, το 53% των εισαγωγών της ΕΕ εισήλθε στην ΕΕ από τη θάλασσα, ενώ η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 48% των εξαγωγών της ΕΕ προς τρίτες χώρες.

Η χρήση των θαλάσσιων μεταφορών για το εμπόριο αγαθών της ΕΕ αυξήθηκε ελαφρά κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών: το 2006, λιγότερο από 50% (47%) του εμπορίου αγαθών της ΕΕ με τρίτες χώρες, διεξήχθη από τη θάλασσα.

Τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου, τα οποία βρίσκονται στις ακτές της Βόρειας Θάλασσας, ήταν τα κορυφαία της ΕΕ το 2014, και μαζί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο (19,2%) του μεικτού βάρους των εμπορευμάτων που διακινούνται στα λιμάνια της ΕΕ.

Η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Ελλάδα στην κορυφή διακίνησης εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης

Η ναυτιλία ήταν το κύριο μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων στην πλειονότητα των κρατών μελών το 2015. Τα υψηλότερα μερίδια του εμπορίου αγαθών με χώρες εκτός ΕΕ που μεταφέρονται δια θαλάσσης καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (81% της εμπορικής αξίας), στην Κύπρο (80%), στην Ελλάδα (77%), την Ισπανία (74%), τη Μάλτα (67%), την Ιταλία (61%) και τη Φινλανδία (60%). Μερίδια άνω του 50% αναφέρθηκαν επίσης από τις Κάτω Χώρες, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Δανία και τη Γερμανία.

Δείτε το ΔΤ της Eurostat εδώ

Πηγή: Eurostat, Φωτογραφία: marinair.gr




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *