Search
Sunday 7 October 2018
  • :
  • :

Είναι τα λίπη βλαβερά για εμένα;

Print Friendly, PDF & Email

ΛΙΠΗ
Διαιτητικά λίπη: είναι βλαβερά ή δεν είναι;
Και τα δύο. Βλέπεις, δεν δημιουργούνται όλα τα λίπη με τον ίδιο τρόπο.

Η αλήθεια για τα λίπη
Βαριά επεξεργασμένα, υδρογονωμένα «τρανς» λιπαρά που χρησιμοποιούνται σε επεξεργασμένα, συσκευασμένα τρόφιμα μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμια για το
σώμα. Μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο το καρδιαγγειακό σύστημα, το ανοσοποιητικό σύστημα, και να οδηγήσουν σε προβλήματα συμπεριφοράς.
Μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, σε δερματικά προβλήματα, σε υπέρταση και σε δυσλειτουργία του ήπατος. Από την άλλη, το σώμα μας χρειάζεται το λίπος για ”μόνωση”, για απορρόφηση βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων και για προστασία των οργάνων μας. Υψηλής ποιότητας λίπη μπορούν να σταθεροποιήσουν το μεταβολισμό μας, να κρατήσουν τα επίπεδα των ορμονών μας φυσιολογικά, να θρέψουν το δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια, και να παρέχουν λίπανση που θα κρατήσει το σώμα σε ομαλή λειτουργεία.

Πού να βρείς υγιεινά λίπη:
• Τα αβοκάντο, οι ελιές, και οι καρύδες είναι εξαιρετικές πηγές υγιεινών λιπών, μαζί με τον σολομό ελευθέρας βοσκής και τα βιολογικά αυγά πλούσια σε ωμέγα-3.
• Ανεπεξέργαστους, ωμούς ξηρούς καρπούς και σπόρους, και τα βούτυρα τους, όπως το βούτυρο αμυγδάλου ή το ταχίνι.
• Αναζητήστε τα υψηλότερης ποιότητας βιολογικά λάδια. Λέξεις για να ψάξετε: βιολογικό, ψυχρής έκθλιψης, έξτρα παρθένο, αφιλτράριστο και ανεπεξέργαστο. Αποφύγετε τα ραφιναρισμένα.

Πώς να χρησιμοποιήσεις τα υγιεινά λίπη:
• Για το μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, δοκιμάστε το βούτυρο, το ghee, ή το λάδι καρύδας
• Στο τσιγάρισμα, δοκιμάστε βιολογικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
• Λάδια από λιναρόσπορο, σουσάμι, ψημένο σουσάμι, καρύδια και σπόρους κολοκύθας είναι καλύτερο να χρησιμοποιούνται ωμά σε σάλτσες ή σε σαλάτες.

Δοκίμασε αυτή τη νόστιμη και εύκολη συνταγή:

Dip Αβοκάντο

Χρόνος προετοιμασίας: 3 λεπτά
1 μεγάλο καθαρισμένο αβοκάντο
2/3 φλιτζάνι γιαούρτι, κατσικίσιο γιαούρτι, γιαούρτι καρύδας, ή γιαούρτι αμυγδάλου
1 ντομάτα κομμένη σε κύβους
Λίγο χυμό από λεμόνι ή λάιμ
Μια πρέζα από πιπέρι καγιέν
Αλάτι και μαύρο πιπέρι

• Λιώσε το αβοκάντο με ένα πιρούνι μέχρι να πολτοποιηθεί.
• Πρόσθεσε το γιαούρτι, τη ντομάτα, το πιπέρι καγιέν. Ανακάτεψε καλά. Αυτό μπορεί να γίνει σε ένα μπλέντερ, ή με ένα πιρούνι.
• Πρόσθεσε αλάτι και φρέσκο ​​μαύρο πιπέρι.
• Σερβίρεται παγωμένο με ανάμεικτα ωμά λαχανικά.
Συμβουλή: Πάγωσέ το τουλάχιστον 1 ώρα πριν το σερβίρισμα.

Φωτογραφία: crossfitimpulse.com

Παναγιώτης Τσινταβής

Παναγιώτης Τσινταβής

Ολιστικός Σύμβουλος Υγείας


Βιογραφικό…




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.