Search
Wednesday 28 September 2016
  • :
  • :
Επικαιρότητα

Όλα τα νήματα κόβονται, πριν περάσουν από την τρύπα της βελόνας

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
του “Κυνικού”

O Friedrich von Hayek – οικονομολόγος, πανεπιστημιακός και φιλόσοφος, γνωστός για την υπεράσπιση του κλασικού φιλελευθερισμού – στο βιβλίο του με τίτλο «Ο δρόμος προς τη δουλεία» μας λέει ότι «όπως ισχύει και για όλα τα άλλα μεγάλα δεινά, τα μέτρα με τα όποια ίσως καταστεί εν γένει αδύνατος ένας πόλεμος μπορεί κάλλιστα να αποδειχθούν χειρότερα και από τον ίδιο τον πόλεμο». Γιατί παραθέτω όμως τι σκέψη αυτή;

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τα μνημόνια είναι σωστά» ή «τα μνημόνια είναι λάθος».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «του χρόνου η χώρα βγαίνει από τα μνημόνια αλλά η χώρα έχει μπει σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «έχουμε σχέδιο εξόδου από την οικονομική κρίση, αλλά δεν έχουμε σχέδιο».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η Ελλάδα, ανήκει στη δύση, η Ελλάδα ανήκει στην ανατολή».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η Ελλάδα πρέπει να εγκαταλείψει την ευρωζώνη, η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στην ευρωζώνη».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «μεγάλωσα και έχω μήνες, έχω χρόνια να βρω εργασία».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τελείωσα το σχολείο, τις σπουδές μου στο πανεπιστήμιο, ψάχνω μήνες, ψάχνω χρόνια και δεν μπορώ να εργαστώ πουθενά».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «εξαιτίας συσσωρευμένων οφειλών μου κατάσχεσε το δημόσιο, η τράπεζα το λογαριασμό και δεν έχω λεφτά να κινήσω την εταιρία μου ή και να ζήσω τον εαυτό και την οικογένεια μου».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «με κυνηγάνε οι τράπεζες και οι εισπρακτικές εταιρείες γιατί δεν μπορώ να αποπληρώσω τα χρέη μου».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «θέλω να εγκαταλείψω αυτή τη χώρα, δεν μπορεί πλέον να μου καλύψει τις προσωπικές, επαγγελματικές ή επιχειρηματικές μου ανάγκες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «πλήρωνα με συνέπεια και προσωπική και οικογενειακή αυταπάρνηση τις εισφορές και φόρους μου τόσα χρόνια για να μπορέσω να απολαύσω ασφαλή γηρατειά και κοινωνικές υπηρεσίες και έρχεται το ελληνικό κράτος σήμερα να μου στερήσει κάθε αξιοπρέπεια στα γεράματα μου».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τα νοσοκομεία μας έχουν μείνει πλέον χωρίς γάζες, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν ασθενείς τακτικά και συστηματικά, τα παιδιά μας πάνε σχολείο και δεν έχουν να φάνε καν κολατσιό, η εγκληματικότητα, οι αυτοκτονίες και οι άστεγοι αυξάνονται δραματικά».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «το κράτος να βοηθά τα άτομα στην αντιμετώπιση των κοινών κινδύνων της ζωής, αλλά δε χρειάζονται οι δημόσιες δαπάνες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «να παρέχει το κράτος μεγαλύτερη ασφάλεια με τον τρόπο της κοινωνικής ασφάλισης και τη διαφύλαξη της ατομικής ελευθερίας, αλλά μόνο όταν υπάρχουν πλεονάσματα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «διαφύλαξη της αξιοπρέπειας χωρίς όμως προσωπική ελευθερία και ατομική ευθύνη».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η δεξιά θα μας βγάλει από την κρίση, η αριστερά θα μας βγάλει από την κρίση, το κέντρο θα μας βγάλει από την κρίση, τα άκρα θα μας βγάλουν από την κρίση».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «success story και παρενθέσεις».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «όλα τα ελληνικά κόμματα είναι διαπλεκόμενα και τα στελέχη τους ανίκανα, ο νεποτισμός, οι κομματικοί ακόλουθοι και οι οσφυοκάμπτες μας καταστρέφουν, αλλά θα ψηφίσω όποιον θεωρήσω από αυτούς ότι θα κάνει το μικρότερο κακό στη χώρα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «κράτος δικαίου, αλλά το κράτος δεν είναι δίκαιο».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «αλλαγή του συντάγματος, καταπάτηση συντάγματος αλλά όχι συνταγματική αναθεώρηση».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η πολιτική είναι η τέχνη του αδυνάτου, αλλά δεν είναι η τέχνη της διακυβέρνησης».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δημοκρατία αλλά και αυθαίρετη εξουσία».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «αυτό που σήμερα αποκαλούμε δημοκρατία είναι στην ουσία ολιγαρχία, αλλά η δύναμη είναι στα χέρια του λαού».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «είναι πιθανότερο να πετύχουν οι ασυνείδητοι και οι αδίστακτοι σε μια κοινωνία που τείνει προς τον ολοκληρωτισμό, αλλά συνεχίζω να στηρίζω το υφιστάμενο πολιτικό σύστημα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «σκοπός του κράτους δεν είναι να υπηρετεί οποιαδήποτε συμφέροντα των ατόμων αλλά παράλληλα στηρίζει συντεχνίες και κομματικοδίαιτους επιχειρηματίες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «το πολιτικό παραμένει μετέωρο, σε μια κοινωνία ακινητοποιημένη στη διαμάχη με τη σήψη της».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «οι αναπτυγμένες χώρες επικαλούνται τα ιδεώδη που διακήρυξε η γαλλική επανάσταση, οι αναπτυσσόμενες χώρες προσανατολίζονται σε σχέση με τα ιδεώδη αυτά αλλά όλοι μαζί θα πρέπει να μάθουμε να υπακούμε στους κανόνες της παγκόσμιας αγοράς».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δικαιότερη και πιο ίση κατανομή, χωρίς να υπάρχει πλήρης ισότητα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ο καθένας για την πάρτη του για να πετύχει ο κολεκτιβισμός».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «οι κανόνες πρέπει να τηρούνται χωρίς οι κανόνες να πρέπει να τηρούνται».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τα πάντα γίνονται με αδιαφανείς διαδικασίες, αλλά και τα πάντα γίνονται με διαφανείς διαδικασίες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «αυτό είναι νόμιμο αλλά δεν είναι ηθικό» ή «αυτό είναι παράνομο αλλά είναι ηθικό».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «υπάρχει ένας κοινός υπέρτατος σκοπός, αλλά υπάρχει χώρος και για γενική ηθική ή γενικούς κανόνες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «εγώ είμαι μέσα στο σύστημα, εγώ είμαι έξω από το σύστημα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «εδώ υπάρχουν ευθύνες, εδώ δεν υπάρχουν ευθύνες».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «αναγκαίο κακό».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι σωστός, αλλά τα επιλεγμένα μέσα είναι λάθος» ή «ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι λάθος, αλλά τα επιλεγμένα μέσα είναι σωστά».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «να τα αλλάξουμε όλα, η ελπίδα έρχεται αλλά και η ελπίδα είναι το χειρότερο κακό, δε χρειάζεται να αλλάξουμε τίποτα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δεν είναι καλό τα κράτη να στήνουν μονοπώλια, αλλά είναι καλό να το κάνει αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση και η “ελεύθερη” αγορά».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ο σχεδιασμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι γυμνή βία, επιβολή από μια μικρή ομάδα σε όλους τους υπολοίπους εκείνου του είδους βιοτικού επιπέδου και απασχόλησης που οι σχεδιαστές (eurogroup) θεωρούν πρόσφορο, αλλά δεν πρέπει, πάση θυσία, να βγούμε από αυτή».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δεν έχουμε εσωτερική κατανάλωση, οι Ευρωπαϊκοί οικονομικοί μας εταίροι διατηρούν και αυτοί αυστηρά πλεονάσματα, αλλά θα πρέπει να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δεν έχουμε υγιές τραπεζικό σύστημα, αλλά θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «μονοπώληση, χειραγώγηση, ολιγοπωλιακό έλεγχο της αγοράς, καρτέλ για τον καθορισμό των τιμών, πυραμίδες Ponzi, ποικίλες μαφιόζικες και εγκληματικές οργανώσεις οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο κλπ, αλλά η αγορά είναι ελεύθερη».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «οι τρείς πιο επικερδείς δραστηριότητες στον σύγχρονο καπιταλισμό είναι η παράνομη διακίνηση και εμπορία γυναικών (trafficking), η πώληση ναρκωτικών και η εμπορία όπλων, αλλά η αγορά είναι αυτορυθμιζόμενη».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τα μικρότερα κόστη, κάνουν πιο “ανταγωνιστικές” τις επιχειρήσεις αλλά όχι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και η καλή τους ποιότητα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω «βιώνουμε μια εργασιακή και επιχειρηματική ζούγκλα αλλά η μεγιστοποίηση των κερδών σημαίνει μείωση των μισθών ή αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα ελάχιστο διατροφής, στέγης και ένδυσης μπορεί να διασφαλιστεί για όλους, χωρίς όμως να διασφαλίζεται».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη μας παρέχουν σήμερα άφθονα μέσα αλλά ο κόσμος συνεχίζει να είναι άστεγος και να πεθαίνει στους δρόμους».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «τα κράτη δεν είναι φτιαγμένα για να γίνουν παραγωγικές επιχειρήσεις, αλλά χρειαζόμαστε διαρκή και συνεχή κρατικά πλεονάσματα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «λιτότητα, αποπληθωρισμός, εμπιστοσύνη των αγορών».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «για όλα φταίει ο δημόσιος τομέας, ο ιδιωτικός παράγει, αλλά η ελληνική οικονομία δεν έχει να επιδείξει καμία προστιθέμενη αξία».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ο Νεοέλληνας είναι υπάνθρωπος, τεμπέλης και κακός από τη φύση του».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «συνειδήσεις που μπορούν να πουληθούν έναντι χρημάτων, αλλά η κοινωνία μας είναι ηθική και ενάρετη».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «αλήθειες και ψέματα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «μεταρρύθμιση, εξέγερση ή επανάσταση».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ελευθερία ή ασφάλεια;».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «πνευματική πρόοδος σε ένα απαξιωμένο σύστημα εκπαίδευσης και έχοντας ένα μαϊμούδοπολιτισμό».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «είμαι μεγάλος λάτρης των επωνύμων προϊόντων πολυτελείας, των botox κλπ αλλά δεν είμαι νάρκισσος και εγωκεντρικός».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «η ελληνική τηλεόραση εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα αλλά εμένα μου αρέσουν τα θεάματα».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «σήμερα πνίγηκαν τόσοι πρόσφυγες στην προσπάθεια τους να περάσουν, για μια καλύτερη ζωή, το Αιγαίο».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «σήμερα ο αριθμός προσφύγων στη χώρα είναι τόσες χιλιάδες, σήμερα ο αριθμός προσφύγων στη χώρα είναι τάδε χιλιάδες….».

Γιατί κουράστηκα να ακούω, «ο φτωχός πολεμάει στον πόλεμο του πλουσίου, αλλά αυτή τη στιγμή δε βρισκόμαστε σε πόλεμο».

Γιατί κουράστηκα……

Γιατί κουράστηκα…..

Γιατί κουράστηκα….

Γιατί κουράστηκα…

Γιατί κουράστηκα..

Γιατί κουράστηκα.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *