Επικαιρότητα

Ειδική φόρμουλα για να σπάσουν τα μυστήρια των ιστοριών της Άγκαθα Κρίστι

Hercule Poirot
Eπιστήμονες που έχουν μελετήσει μερικά από τα best-seller μυθιστόρημα εγκλήματος της Άγκαθα Κρίστι ισχυρίζονται ότι μπορούν τα μυστήριά τους να επιλυθούν με έναν απλό μαθηματικό τύπο, με βάση τη γλώσσα που χρησιμοποιεί, το φονικό όπλο, το περιβάλλον ακόμη και τον τύπο του οχήματος που οδηγείται σε αυτά.

Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων που ανέλυσαν 26 από τα πιο διάσημα βιβλία της συγγραφέως, συμπεριλαμβανομένου και των γνωστών “Θάνατος στο Νείλο”, “Δολοφονία στο Orient Express” και “Η δολοφονία του Ρότζερ Aκροιντ”, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένες δομές της πλοκής θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον αναγνώστη να εντοπίσει το δολοφόνο λίγο χρόνο πριν αυτός ή αυτή δραματικά αποκαλυφθούν…

Η επιτροπή, με επικεφαλής τον Δρ Dominik Jeannerod, ανώτερο ερευνητή στο Ινστιτούτο για τη συνεργατική έρευνα στις ανθρωπιστικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Queens, διαπίστωσαν ότι ο ένοχος συστηνόταν εντός του πρώτου μισού του βιβλίου, και ήταν πιθανό να είναι συναισθηματικά συνδεδεμένος με το θύμα , περισσότερες φορές ως σύντροφος  ή συγγενής εξ αίματος.

Είπαν ακόμη ότι αν υπήρχαν αρκετά χερσαία οχήματα στην ιστορία, ο δολοφόνος ήταν πιθανό να είναι γυναίκα. Ομοίως, περισσότερα θαλάσσια οχήματα υποδηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να είναι άνδρας.

Αν το θύμα έχει στραγγαλιστεί, ο δράστης είναι πιο πιθανό να είναι άνδρας και αν το σκηνικό λαμβάνει χώρα σε εξοχική κατοικία, υπάρχει ένα 75% πιθανότητα να είναι γυναίκα

Η γλώσσα της συγγραφέως τείνει να είναι πιο αρνητική όταν ασχολείται με γυναικες δολοφόνους, οι οποίοι συνήθως αποκαλύπτονται από οικιακούς παράγοντες, είπαν.

Συγκριτικά, οι άνδρες συνήθως εντοπίζονται με τη χρήση πληροφοριών ή της λογικής.

Επίσης σύμφωνα με την επιτροπή, διαπίστωσε ότι αν ο Ηρακλής Πουαρό, ο εκκεντρικός Bελγος ντετέκτιβ, αναλάμβανε την ευθύνη της έρευνας, και η αιτία του θανάτου ήταν μαχαίρωμα, ο δολοφόνος θα πρέπει να αναφερόταν συχνότερα στην αρχή του βιβλίου.

Αν η Δεσποινίς Marple αναλάμβανε τις έρευνες, και το κίνητρο για τη δολοφονία ήταν τα χρήματα ο δολοφόνος θα πρέπει να αναφέρεται περισσότερο στα τελευταία στάδια του μυθιστορήματος από οτι την αρχή.

Οι εμπειρογνώμονες διαπίστωσαν επίσης ότι τα μυθιστορήματα της Christie έτειναν να περιλαμβάνουν μια «κύρια ιδέα», η οποία αποκαλυπτόταν περίπου στα μισά του έργου.

Φωτογραφία: huffingtonpost.co.uk

Ομάδα Σύνταξης




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *